Can I play with madness?

Här är ett utdrag ur Finnspångsnisses dagbok. Enligt dateringen var Nisse 14 år då detta skrevs.

Kära dagbok

Jag förstår inte varför jag har drabbats. Jag har en bästa kompis som jag gillar att leka med men av nån konstig anledning får jag bara leka med honom ungefär en gång per månad. Jag förstår inte vad som är felet. Alla runtomkring mig har också bästa kompisar men de leker säkert med varandra flera gånger per vecka. Jag brukar leka med mig själv ibland men det är ju inte alls lika roligt.  Jag hoppas det blir nån ändring på det här,  jag känner att jag kommer att göra något riktigt dumt annars...


Finnspång, 6/4 1952

Vi ser här en ungs mans frustration över en situation han inte medvetet har satt sig i och som kommer att leda till en katastrofal framtid. Vi kan inget annat göra än att lida med Finnspångsnisse.

Kommentarer
Postat av: Jannie

Har skrivt ett inlägg om plastikkirurgi som jag gäran vill ha din åsikt om!



Kram och tack på förhand!

2008-08-21 @ 18:08:28
URL: http://chirlii.blogg.se/
Postat av: Amandla

HAHAHAHAAAA!!!! Klockrent! XD

2008-09-05 @ 13:06:38
URL: http://amandla.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0